Actualité critique sur l’art contemporain

“The Global Now ” : apothéose et déclin

by Maria Stavrinaki

€

Un Langage cosmico-rythmique : l’art folklorique comme ressource globale

by Marina Dmitrieva

A Rhythmic-Cosmic Language: Folk Art as a Global Resource

Habeas Corpus : un corpus d’œuvres venues de l’Amérique incarcérée

by Anna Iatsenko

Habeas Corpus: a Body of Art from the Incarcerated America

L’Art radio, entre autonomie et hybridation

by David Christoffel

Radio Art, Between Autonomy and Hybridation

Dessin et environnements scientifiques, de Ruskin à Rover

by Anne-Lyse Renon

Drawing and Scientific Environments, from Ruskin to Rover

Brook Andrew

by Menene Gras Balaguer

Hubert Duprat

by Jean-Marc Huitorel

Anselm Franke, à propos de “Kanon-Fragen”

by Maria Stavrinaki

Anselm Franke, About "Kanon-Fragen"

Le Dilemme décisionnel

by Diana Taylor

La Campagne, le futur : art et ruralité au temps des crises

by Camille Azaïs

The Countryside, the Future: Art and Rurality in Times of Crisis

L’Intérêt pour les contextes coloniaux dans l’art et les institutions culturelles, à la croisée du passé et du présent

by Felicity Bodenstein

Across the Past and Present of Engaging with Colonial Contexts in the Arts and in Cultural Institutions

L’Exposition, théories et pratiques

by François Aubert

The Exhibition. Theories and Practices

Penser Duchamp, encore

by Marc Décimo

Considering Duchamp, Again

In Real Life : réflexions sur “l’exposition virtuelle ”

by Adeena Mey, David Morris

In Real Life – A Reflection on the “Online Exhibition”

L’Exposition comme hypothèse

by Jean-Marc Poinsot

The Exhibition as Hypothesis

Germano Celant : l’archive comme pratique

by Lara Conte

Germano Celant: Archive as Practice